معمولاً متخصصان فنی لوازم خانگی خراب را خودشان تعمیر می کنند! در برخی موارد، خرابی های جزئی جاروبرقی را می توان در خانه تعمیر کرد. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه جاروبرقی را باز کنید تا به قسمت های مختلف دستگاه آسیبی وارد نشود.

حتی تصور اینکه مردم در گذشته بدون جاروبرقی زندگی می کردند سخت است! جاروبرقی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی است. با این حال، این تجهیزات مانند سایر دستگاه های الکترونیکی ممکن است به مرور زمان خراب شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. در این شرایط بهتر است نحوه باز کردن جاروبرقی را یاد بگیرید. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه جاروبرقی را باز کنید تا به دستگاه آسیبی نرسد. پس از خواندن این مقاله کوتاه، می توانید برخی از مشکلات جاروبرقی خود را خودتان برطرف کنید.

نحوه باز کردن جاروبرقی سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها

ابتدا به شما یادآوری می کنیم که تعمیر جاروبرقی یک کار حرفه ای است و در صورت اشتباه انجام دادن آن ممکن است برای همیشه دستگاه خود را از دست بدهید. جاروبرقی از قطعات مختلفی مانند موتور، سیم جمع کن، شلنگ، فیلترها، دسته جاروبرقی و ظرف زباله تشکیل شده است. برای باز کردن و تعمیرات جاروبرقی بوش ابتدا باید این قطعات متصل به دستگاه را جدا کنید. مراحل این کار به شرح زیر است:


ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل نیست و سپس سیم ها را جمع کنید

شلنگ را از جاروبرقی خارج کنید؛ دهانه این لوله قابل چرخش یا کشیده شدن است.

در مرحله بعد، پس از باز کردن وسط پاک کننده، کیسه زباله و فیلتر را بردارید.

اکنون نوبت به کار سخت در برداشتن جمع کننده کابل رسیده است. این قسمت با بازکردن پیچ از روی پیچ جدا می شود.

در پاسخ به این سوال که چگونه جاروبرقی را باز کنیم، باید بگوییم که می توانید با پیچ گوشتی و کمی مهارت، اجزای آن را از دستگاه جدا کنید. اکنون تمام قطعات جاروبرقی از هم جدا شده اند و باید به مرحله حساس ترین مرحله یعنی باز کردن موتور جاروبرقی بروید.

چگونه یک موتور وکیوم تمیز را باز کنیم؟ افتتاح جاروبرقی بوش، ال جی و سایر برندها و تعمیر خودرو

برای دسترسی به موتور وکیوم ابتدا باید درپوش محافظ موتور و صفحه دستگاه را باز کنید. جعبه و پیچ های تخته را با یک پیچ گوشتی کوچک باز کنید، اما نخ تخته را به طور کامل از دستگاه جدا نکنید. زیرا تغییر مسیر بسیار دشوار است. اکنون می توانید به آرامی موتور را از داخل دستگاه خارج کنید. باز کردن جاروبرقی از برندهای سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها تقریباً یکسان است.

اما باز کردن ماشین جاروبرقی برای نگهداری موضوعی کاملاً متفاوت است و کار جداگانه ای محسوب می شود. برای این کار باید فلز موتور را باز کنید و چیزهایی مانند پروانه، فن، واشر، فن، آرمیچر و زغال را بردارید. توصیه ما این است که این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید. تعمیر آنلاین جاروبرقی بوش در تهران، جاروبرقی سامسونگ و سایر برندهای ایرانی و خارجی به صورت تخصصی و با ضمانت شما انجام می شود.

تجزیه و تحلیل نحوه باز کردن جاروبرقی پارس خزر

در پاسخ به این سوال که چگونه جاروبرقی باز شود باید بگوییم که نحوه بازکردن جاروبرقی پارس خزر با روش بازکردن جاروبرقی پاناسونیک و سایر برندهای خارجی کمی متفاوت است. . با فشار دادن دسته باید قسمت بالایی دستگاه را جدا کنید. برخلاف سایر جاروبرقی ها، سطل زباله این دستگاه در پشت قرار دارد. بنابراین برای باز کردن صندوق عقب، باید این کار را از پشت خودرو انجام دهید.

هنگام باز کردن جاروبرقی پارس خزر به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه دارای قطعات، گیره و پیچ های زیادی می باشد. اطمینان حاصل کنید که همه این گیره ها برداشته شده اند و آنها را در مکانی امن نگه دارید تا آنها را گم نکنید. توصیه می کنیم از مراحل باز کردن این دستگاه عکس یا فیلم بگیرید تا با بستن مجدد آن مشکلی نداشته باشید. البته اگر تخصص کافی برای تعمیر جاروبرقی پارس خزر، تعمیر فیلیپس، سامسونگ یا هر برند دیگری ندارید، توصیه می کنیم این کار را به یک متخصص بسپارید.

ساعت کار پاناسونیک، ال‌جی، سامسونگ، نمایندگی بوش و سایر برندها را شناسایی کنید.


حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چه زمانی جاروبرقی را باز کنیم؟ گاهی اوقات لازم است دستگاه را برای بازرسی های لازم، تعمیرات یا تعویض قطعات باز کنید. اگر فکر می کنید مشکل از موتور است باید جاروبرقی را باز کنید. علائم زیر ممکن است نشان دهنده آسیب یا مشکل در موتور باشد:

صدای غیرعادی جاروبرقی

خاموش شدن سریع در حین کار

دمای بالای دستگاه

جذب ضعیف

جاروبرقی روشن نمی شود

از رایحه سوزان استفاده کنید

برای باز کردن جاروبرقی به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای باز کردن جاروبرقی های مختلف نیازی به ابزارهای ویژه پیچیده ندارید. در عوض، شما به مهارت و دانش در این زمینه نیاز دارید. ابزار مورد نیاز برای باز کردن جاروبرقی عبارتند از:

پیچ گوشتی دو طرفه و چهار طرفه

فولی کش (Waiho Kash)

انبردست یا دم نازک

فرقی نمی کند جاروبرقی شما دستی باشد یا رباتیک. اگر بازکردن دستگاه به درستی انجام نشود، امکان آسیب رساندن به موتور و سایر تجهیزات خودرو وجود دارد. البته از معایب جاروبرقی رباتی می توان به هزینه های تعمیر بیشتر اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است کار تعمیر انواع جاروبرقی را به متخصص بسپارید.