قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در مرکز دریای مدیترانه است. آب و هوا مطبوع است و به جرات می توان گفت که یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین قیمت شاید یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران باشد. اگر اطلاعات جامعی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، بقیه دستورالعمل های این صفحه را مطالعه کنید.

مدرسه قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس یورومای در سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در پیش دبستانی تحصیل کنند. پیش دبستانی برای 4-5 سال اجباری نیست اما برای 5-6 سال اجباری است. دوره های پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان برگزار می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.


سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که کودکان 5 ساله در آن شرکت می کنند. مرحله بعدی Urta Ecole یا دبیرستان (گرایش سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد. مقطع بعدی آموزش چهار ساله دبیرستان است که دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (دبیرستان، هنرستان فنی-حرفه ای و دانشکده سابق در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

تفاوت کیفیت آموزشی زیاد نیست و تفاوت اصلی این است که مدارس دولتی تا ساعت 13:00 و تا 18:00 در موسسات غیرانتفاعی تعطیل هستند.

هزینه تحصیل در مدارس قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه افرادی که دارای نوعی اقامت دائم یا موقت در این کشور هستند، می دهد. این بدان معناست که همه افرادی که دارای ویزای اقامت (چه موقت و چه دائم) در قبرس شمالی هستند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

در این مدارس حتی سرویس رایگان است. برخی مدارس لباس فرم را از والدین جمع آوری می کنند و برخی نه. هزینه کتاب های درسی و لوازم التحریر توسط دولت پرداخت می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

برای مدارس غیرانتفاعی، شهریه از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. سرویس حمل و نقل مجزا می باشد.

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی euromy چگونه است؟

نمره گذاری در مقطع ابتدایی بر اساس خیلی خوب - خوب - معدل و نیاز به پیشرفت انجام می شود و در دبیرستان بین 1 تا 10 درج می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان به زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی بلد نباشد مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند را دارند. علاوه بر این دوره های آموزش زبان ترکی به صورت رایگان در مدارس برگزار می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه حقوق خاصی مانند تخفیف در شهریه وجود دارد. این بدان معناست که پذیرش در دانشگاه هنرهای لیبرال در قبرس شمالی یک امتیاز محسوب می شود. با این حال، دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند، می توانند به عنوان دانش آموزی که دبیرستان را در ترکیه به پایان رسانده اند، از این مزیت استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس مدرک زبان لازم نیست. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمون هایی مانند آیلتس برگزار می کنند. و با توجه به نمرات دریافتی، متقاضیان باید ادامه تحصیل دهند، یک واحد زبان را همراه با دوره بگذرانند یا یک یا دو ترم در کالج تخصصی زبان تحصیل کنند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید از رشته ریاضی یا علوم فارغ التحصیل شوید. همچنین میانگین نمره بالای 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و شرق نزدیک و میانگین بالای 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس لازم است.

دوره کارشناسی ارشد نیازی به مدرک کارشناسی مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر ندارد و دانشجویان پس از گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس نیاز دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز مهم است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل مدرک دیپلم + ترجمه رسمی + عکس شخصی 3.4 زمینه سفید + مدرک گذرنامه معتبر برای دوره های کارشناسی لازم است

کلیه مدارک مورد نیاز لیسانس + اصل لیسانس و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات لیسانس و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال تحقیق دکتری + رزومه و مقالات در صورت موجود بودن مواد مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکتری

وضعیت تحصیل در خارج از کشور در قبرس

برای تضمین امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید کرده است. یکی از موارد مهم در زمینه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه ها و هم برای مراجع مهاجرتی این است که آیا دانشجو واقعا در حال تحصیل است یا خیر. به عنوان مثال کسانی که به دلیل سهولت دریافت ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و پس از اخراج، اداره مهاجرت به آنها اجازه اقامت کوتاه و حدود 10 ساله را می دهد. برای خروج جریمه ماهانه و برای ترک نکردن جریمه روزانه در نظر گرفته شده است.

در صورت وقوع جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای کار به ویزای کار خواهد بود.

نحوه تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. چندین دوره در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، ترکیه ارائه می شود. تحصیل به زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند بسیار مفید است. تنوع دروس در هر سطح بسیار زیاد است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که فرصت آموزش آنلاین را ارائه می دهند. آموزش از راه دور در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها ارائه می شود و فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما می خواهند از دانشگاه های معتبر خارج از کشور فارغ التحصیل شوند.

دریافت ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیانی که پس از پذیرش در قبرس تحصیل خواهند کرد. باید شهریه اولیه را به دانشگاه پرداخت کنند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه های پذیرش را برای دانشجویان صادر می کند. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با موارد زیر می باشد: این فرد دانشجوی مورد تایید دانشگاه ما است و باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کند.

یک دانشجو پس از گذر از کلانتری و گرفتن ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ وارد قبرس شمالی شد و پس از ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجویان می توانند برای شش ماه، یک سال یا دو سال برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تمام کاری که دانشجویان انجام می دهند این است که یک آزمایش پزشکی انجام دهند که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه های زیر به لیر ترکیه داده شده است، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آن را به دلار تبدیل کرده ایم تا قیمت ها واقعی تر باشد و با تورم لیر به مرور زمان تغییر نکند.

هزینه مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) است.

غذای ماهانه از 150 دلار به بالا

بلیت سرگرمی سینمای دانشجویی: یک دلار

ویلچر؛ پولینگ بازی های رایانه ای: 3 دلار به بالا

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های مربوط به سلامت برای عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه یا بیشتر.

مراقبت های شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه بسته تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - ناهار خوری در رستوران: از 2 دلار تا 20 دلار

لوازم التحریر و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

10 دقیقه حمل و نقل مسیر: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

نکته منفی تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر بزرگ و دهکده های زیبا است که جمعیت آنها کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر صنعت ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست نباید امید زیادی به آینده شغلی در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت قبرس شمالی و جنوبی در معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی اصلا سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: اجازه دهید همکاران در طول تمرین بمانند

3: مجوز کار پاره وقت

4: خدمات جامع بیمه ای و درمانی برای دانشجویان

5: امکان تطبیق واحدهای واگذار شده

6: عدم وجود شرایط سنی

7: از مکالمه آکادمیک چشم پوشی کنید.

8: بدون نیاز به مدرک زبان

یک شهر دانشجویی در شمال قبرس

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان اصلی تشکیل شده است. شهر دانشجویی قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی خارجی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا هستند.

بسیاری از دوستانی که در مورد قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه می پرسند تفاوت فاماگوستا و ماگوسا چیست؟ ابتدا بگوییم که تلفظ مجوس اشتباه است و تلفظ صحیح ماوس است. زیرا املای ترکی این شهر MAGUSA است و تلفظ صحیح آن Mr.

موسی شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله نیز می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در شرق جزیره است و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر وجود دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی است. دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد، اما گرفتن پذیرش از این دانشگاه کار آسانی نیست و دانشجو باید واقعا سخت کار کند و دروس را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لوکوس تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات منظم رایگان بین ایالتی هستند و این مشکل بسیاری از دانشجویان را مجبور به تحصیل در دانشگاه های دیگر در فاماگوستا و سایر شهرها کرده است.