تعهدات

سخنرانان معمولاً کارهای زیر را انجام می دهند:

آنها موسیقی، اخبار، ورزش، آب و هوا، زمان و تبلیغات را ارائه می دهند

آنها در اجراهای خود با مهمانان و گروه های کوچک یا کارگاه های آموزشی مصاحبه می کنند

اطلاعات برنامه نویسی ایستگاه؛ برای مثال، زمان‌بندی، استراحت برای آگهی‌های بازرگانی یا اطلاعات خدمات عمومی

فیلمنامه های آماده شده در برنامه های رادیویی یا تلویزیونی خوانده می شود

آنها در مورد اخبار مهم اظهار نظر می کنند

آنها در طول رویدادهای ورزشی، رژه ها و مناسبت های دیگر برای تماشاگران تفسیر می کنند.

آنها محتوای برنامه را انتخاب می کنند

آنها اقدامات آینده را معرفی می کنند و مخاطب را از طریق سرگرمی راهنمایی می کنند

آنها در رویدادهای عمومی یا خصوصی تبلیغ می کنند

گوینده رادیو و تلویزیون

آنها موسیقی یا اخبار پخش می کنند و در مورد رویدادهای مهم جاری اظهار نظر می کنند. قرار است گویندگان در جریان رویدادهای روز یا در یک حوزه خاص مانند سیاسی یا ورزشی باشند تا بتوانند در برنامه های خود درباره این موضوعات اظهار نظر کنند. اطلاعات مربوط به امور جاری را می توان قبل از پخش تحقیق کرد. علاوه بر این، پخش‌کننده‌ها برنامه‌ریزی مهمانان را در برنامه‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و با تولیدکنندگان برای توسعه محتوای خلاقانه دیگر همکاری می‌کنند.

صدا و سیما ممکن است مسئول جنبه های دیگر پخش تلویزیونی یا رادیویی نیز باشد. آنها ممکن است تجهیزات استودیویی را راه اندازی کنند، زمان تجاری را به تبلیغ کنندگان بفروشند، یا تبلیغات تجاری و سایر مطالب ضبط شده تولید کنند. در بسیاری از ایستگاه‌های رادیویی، گویندگان بسیاری از وظایفی را که به‌طور سنتی توسط سردبیران و تکنسین‌های پخش انجام می‌شد، مانند برنامه‌های زمان‌بندی، آگهی‌های تبلیغاتی و اطلاعیه‌های خدمات عمومی انجام می‌دهند.

بسیاری از تبلیغ کنندگان به طور فزاینده ای در سایت های رسانه های اجتماعی حضور دارند. این حضور به آنها امکان می دهد ایستگاه خود را تبلیغ کنند و بهتر با شنوندگان خود ارتباط برقرار کنند. به خصوص از طریق بازخورد مخاطبان، درخواست های موسیقی، یا مسابقات مداوم. گویندگان همچنین در رویدادهای خیریه یا سایر رویدادهای اجتماعی تبلیغ می کنند.

در زیر نمونه هایی از انواع گویندگان رادیو و تلویزیون را مشاهده می کنید: شیراحمدی

دیسک جوکی یا دی جی

آنها برای ایستگاه های رادیویی موسیقی پخش می کنند. آنها معمولا در یک نوع ژانر موسیقی تخصص دارند و در طول نمایش اعلام می شوند. دی جی ها در هنگام گوش دادن به موسیقی در مورد وضعیت آب و هوا و ترافیک نیز اظهار نظر می کنند. آنها می توانند درخواست های دانش آموزان را دریافت کنند، با مهمانان مصاحبه کنند یا مسابقات دانشجویی را سازمان دهند.

ضبط پادکست

پادکست ها معمولاً روی یک موضوع خاص مانند ورزش، سیاست یا فیلم تمرکز می کنند. پادکسترها همچنین می توانند با مهمانان و کارشناسان در مورد موضوعات خاص برنامه خود مصاحبه کنند. با این حال، پادکست ها با پخش رادیویی سنتی متفاوت هستند. پادکست ها از قبل ضبط شده اند، بنابراین شنوندگان می توانند هر زمان که بخواهند آنها را دانلود کرده و گوش دهند. شنوندگان همچنین می توانند برای دانلود خودکار قسمت های جدید در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود در پادکست شما مشترک شوند.

مجریان برنامه گفتگو

آنها ممکن است در رادیو یا تلویزیون کار کنند و در زمینه خاصی مانند سیاست، مالی، ورزش یا سلامت تخصص داشته باشند. آنها به تهیه محتوای برنامه، مصاحبه با مهمانان و بحث در مورد موضوعات با بینندگان، شنوندگان یا شنوندگان کمک می کنند.

سخنرانان عمومی

وظایف خاص سخنرانان عمومی بسته به محل کارشان متفاوت است. به عنوان مثال، گوینده یک تیم ورزشی باید با ترکیب اصلی (لیست رسمی بازیکنان شرکت کننده در رویداد) تماس بگیرد، اطلاعیه ها را بخواند و بازیکنان را هنگام ورود و خروج از بازی مطلع کند. پخش‌کنندگان آموزش مسئول خواندن مطالب گردآوری شده حاوی جزئیات و داده‌های مربوط به جدول زمانی قطار و رویه‌های ایمنی هستند. وظیفه آنها ارائه اطلاعات است نه سرگرمی.

آموزش و تحصیلات مورد نیاز برای شغل گوینده

الزامات آموزشی برای سخنرانان متفاوت است. پخش کنندگان رادیو و تلویزیون معمولاً به مدرک لیسانس روزنامه نگاری، صدا و سیما یا ارتباطات نیاز دارند. سخنرانان عمومی اغلب به دیپلم دبیرستان و آموزش مختصر در حین کار نیاز دارند.

گویندگان معمولاً به دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز دارند. پخش کننده ها معمولاً به مدرک لیسانس در ارتباطات، صدا و سیما یا روزنامه نگاری نیاز دارند، اما برخی از مشاغل ممکن است فقط به دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز داشته باشند.

آموزش کوتاه مدت در حین انجام وظیفه ناشر

سیستم های آدرس عمومی و سایر گویندگان معمولاً پس از استخدام به آموزش کوتاه مدت در محل کار نیاز دارند. این آموزش به گویندگان این امکان را می دهد تا با تجهیزاتی که در طول رویدادهای ورزشی و سرگرمی استفاده می کنند آشنا شوند. آموزش سخنرانان ورزش های همگانی ممکن است شامل قوانین اساسی و اطلاعاتی در مورد ورزشی باشد که پوشش می دهند.

نحوه نوشتن سخنرانی فارغ التحصیلی ✔️ + تکنیک های جالب تر سخنرانی نویسی

تولیدکنندگان رادیو و تلویزیون که بالاترین سطح تحصیلات آنها دیپلم دبیرستان یا معادل آن است، ممکن است برای یادگیری نحوه استفاده از تجهیزات، صدا و تولید، به آموزش کوتاه مدت در حین کار نیز نیاز داشته باشند.

توسعه حرفه سخنوری

از آنجایی که ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی در بازارهای کوچک اشتغال کافی ندارند، تبلیغات در همان ایستگاه بازار کوچک بعید است. در عوض، بسیاری از پخش‌کنندگان به ایستگاهی با بازار بزرگ‌تر تغییر می‌کنند.

پخش‌کنندگان معمولاً به چند سال در ایستگاه‌های بازار کوچک‌تر نیاز دارند تا خودشان را روی آنتن «تثبیت» کنند. در طول این مدت، آنها یاد می گیرند که به عنوان میزبان راحت تر و معتبرتر به نظر برسند و بیشتر با مهمانان خود صحبت کنند. بنابراین، زمان و تجربه به متقاضیان اجازه می دهد تا به بازارهای بزرگتری که حقوق و دستمزد بالاتر و همچنین مسئولیت و چالش بیشتری را ارائه می دهند، پیشروی کنند.

هنگام تصمیم گیری در مورد استخدام، مکان های بازار به شدت به شخصیت تبلیغ کنندگان و عملکرد گذشته متکی هستند. تبلیغ‌کنندگان باید ثابت کنند که می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند، درگیر کنند و آن را حفظ کنند.

بسیاری از ایستگاه‌ها برای انجام کارهای دیگری مانند ایجاد و به‌روزرسانی حضور در رسانه‌های اجتماعی، اجرای تبلیغات از طرف ایستگاه یا فروش زمان تجاری به تبلیغ‌کنندگان، به پخش‌کنندگان متکی هستند. بنابراین، متقاضی باید انعطاف پذیری و سازگاری را در یک ایستگاه بازار کوچک نشان دهد.

شغل مجری رادیو و تلویزیون باید دارای ویژگی های زیر باشد

مهارت های کامپیوتری

صدا و سیما، به ویژه کسانی که به دنبال شغل در رادیو هستند، باید مهارت های کامپیوتری خوبی داشته باشند و از رایانه، تجهیزات ویرایش و سایر تجهیزات مربوط به پخش استفاده کنند.

مهارت های بین فردی

صدا و سیما باید بتواند با مهمانان مصاحبه کند و به تماس های تلفنی پاسخ دهد.

ماندگاری

به دست آوردن این مشاغل بسیار رقابتی است و نیاز به تست های زیادی دارد تا وارد هوا شوید. اکثر پخش کننده های سطح ابتدایی باید مایل به کار در ایستگاه های کوچک و انعطاف پذیر باشند.

مهارت های تحقیق.

مجریان باید در مورد موضوعات مهم روز تحقیق کنند تا بتوانند در طول پخش در مورد آنها نظر دهند.

مهارت های صحبت کردن

گوینده باید صدای دلنشین و کنترل شده، زمان بندی خوب و تلفظ عالی داشته باشد. بهترین گوینده تلویزیون
مهارت های نوشتن

گویندگان اغلب مطالب خود را می نویسند، بنابراین به مهارت های نوشتاری قوی نیاز دارند.